خاطرات سفر به دبي زیبا و دوست داشتنی

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ دبی آتنا پرسایی

من به تازگی از یه سفر فوق العاده ی خانوادگی به شهر دبی برگشتم. اینجا هم می خوام سفرنامه ی 8 روزم رو برای کسایی که می خوان برن دبی بزارم و یه جورایی خاطرات سفر به دبي رو مرور کنم.

می تونم با قاطعیت بگم که تعطیلاتمون در دبی بهترین سفر زندگیمون بود. واقعا مثل رویا می موند. دبی کلا مقصد خوبی واسه سفرای خانوادگی هستش. من به همراه همسرم و 2 تا پسرمون آرمان (5 ساله) و آراد (2 ساله) به دبی رفتیم و واقعا سخته تفریحیو پیدا کنیم که همه لذت ببرن اما تو دبی این کار راحت بود. اینم از سفرنامه ی خونوادگی ما.

روز اول: پرواز به شهر دبی

پرواز از تهران تا دبی تقریبا 2 ساعت میشه و ما با ایرلاین ماهان رفتیم که فوق العاده بود. اولین باری بود که با پسرامون هوایی سفر می کردیم و واقعا استرس داشتیم. ولی خداروشکر همه چیز خیلی خوب گذشتو بچه ها بی تابی نکردن. ما پرواز اکونومی انتخاب کرده بودیم و مهماندارا هم خیلی به ما لطف داشتن. بعد از رسیدن به فرودگاه دبی، چون هتلمون ترانسفر از فرودگاه رو داشت واسه همین ازین نظر مشکلی نداشتیم.

هتل لاپیتا

برای 2 شب اول ما در هتل لاپیتا اقامت کردیم که یه هتل خیلی مجلله و تو محوطه ی دبی پارک اند ریزورت قرار داره. این هتل خونوادگی، خیلی راحتو در عین حال لوکس بود. وقتی به هتل رسیدیم همه خیلی خسته بودیم اما کارکنان هتل با حوصله و اخلاق خوب مارو در محوطه ی هتل گردوندن. اتاق ما خیلی بزرگو شیک بود. یه سبد بزرگ میوه، کیک رد ولوت و کاپ کیکای کوچیک هم داخل اتاق واسمون گذاشته بودن. ما نوشیدنی سفارش دادیمو بعد از خوابوندن بچه ها، روی بالکن رفتیم تا از ویوی استخر با نور پردازی زیباش لذت ببریم. بالاخره بعد از یه روز سخت، تونستیم استراحت کنیم. ما از تهران که حرکت کردیم هوا بارونیو برفی بود اما اینجا تو بالکن باد ملایم لذت بخشی داشت و همه ی خستگی مارو به در کرد.

روز دوم: لگو لند

به خاطر خستگی دیروز ما تقریبا دیر از خواب بیدار شدیم و ساعت یه ربع به 11 بود که تو بوفه ی صبحانه ی هتل غذا خوردیم. صبحونه ی هتل لاپیتا با منظره ی گلی که روبه رومون بود واقعا چسبید. منو همسرم ترجیح دادیم قهوه مونو تو فضای آزاد بخوریم و پسرا هم تو محوطه بازی کردن.

بعداز صبحونه به سمت دبی پارک اند ریزورت رفتیم که درواقع چسبیده به هتل. می تونم کلییی درباره ی دبی پارک اند ریزورت بنویسم چون خیلی بی نظیرو فوق العاده بود. خیلیا درباره ی این پارک اطلاعی ندارن اما واقعا جز لیست دیدنی های دبی حتما قرارش بدین.

سفر خانوادگی هشت روزمون به دبی زیبا و جذاب

داخل این پارک سرگرم کننده، لگو لند، پارک آبی، موشن، بالیوود پارک و ریور لند دبی هم هست. ریور لند پارک نیست در واقع ورودی 4 تا پارک روستای فرانسوی، بورد واک، دروازه ی هند و شبه جزیره هستش. اتاق هتل ما به سمت ورودی پارک روستای فرانسوی بودو نزدیک لگو لند ( کمتر از 10 دقیقه پیاده روی) قرار داشت. ما یکی داخل پارک روستای فرانسوی گشتیم که پر از مغازه و کافه و رستوران بود. بقیه روزم تو لگو لند بودیم.

لگو لند خیلی هوشمندانه طراحی شده بود و خوشحالم پسرامون تو سنی بودن که خیلی از بودن تو لگو لند لذت بردن. بیشتر از 40 تا لگو با تم های مختلف تو اینجا بود که مناسب واسه بچه های 2 تا 12 ساله بودش. کلی هم مناطق بازی هستش که همه کف های نرم دارن. یه قسمتم پارک مدیاوال (قرون وسطایی) هست که آراد واقعا داشت کیف می کرد، میدید داداش بزرگش (آرمان) چجوری قایق سواریو قطار سواری می کنه. خیلی بخشای دیگه هم بود که واسه آراد زیاد مناسب نبودن اما آرمان همه شو امتحان کرد. واقعا بودن تو این پارک تا غروب ارزششو داشت.

ما واسه راضی کردن پسرامون که از لگو لند بیان بیرون بهشون بستنی رشوه دادیم و برای شام به رستوران مارکت (در دبی مارینا) رفتیم که غذاهای مناسب کودک هم داشت و کلا غذاهاش خوشمزه بودن. بعدشم پیاده برگشتیم هتلو بچه ها رفتن تو استخر که آب بازی کنن. استخر کودکان هتل لاپیتا واقعا خیلی بزرگو خوب بود. آب استخر هم تقریبا گرم بود تا بچه ها سرما نخورن. بعد از استخر هم رفتیم رستوران هتل واسه دسر.

روز سوم: پارک آبی لگو لند

روز سوممون رو هم باز رفتیم لگو لند و بعدشم بقل لگو لند پارک آبیش هست که رفتیم اونجا. پارک آبیش کاملا مناسب خونواده ی ما بود چون واسه بچه های کوچیک طراحی شده (بین 2 تا 12 سال). آرمان و آراد واقعااونروز بهشون خیلی خوش گذشت. ناهارمونو توی یه رستوران که تو پارک روستای فرانسوی بود خوردیم. واقعا یه تایمی فراموش کرده بودیم که دبی هستیم و کاملا حس می کردیم اومدیم فرانسه. بعد از ظهر اون روز، ما هتل لاپیتارو ترک کردیمو رفتیم واسه اقامت تو هتل بعدی. هتل معروف آتلانتیس د پام و واقعا هم که چه هتلی بود.

تمام مدتی که تو این هتل بودم همش فکر می کردم دارم به هتل لاپیتا خیانت می کنم آخه واقعا هتل لاپیتا بی نظیر بودو من دوستش داشتم. هتل لاپیتا خیلی خونوادگیو مناسب بچه ها بود اما هتل آتلانتیس د پام کاملا فرق داشت. هتل آتلانتیس واقعا واسه اولین تاثیرش رو آدم خیلی خوبه. از روی فرش قرمز رد شدیمو رسیدیم به لابی که فضاش خیلی لوکس بودو پر شده بود از گلای رز.

لابی اصلی پر از آدمایی بود که اومده بودن از هتل مثل یه جاذبه دیدن کنن و ما خیلی خوش شانس بودیم که می خواستیم اینجا اقامت کنیم. ما توی یه سوئیت کلاب 2 اتاقه ی تراس دار موندیم که خیلی شیک بود. رستورانو اسنک بار هتل هم همینقدر لوکسو خوب بود. داخل اتاقمون اسنک بار داشتیم که همه جور خوراکی داخلش گذاشته بودن.

مارو تا طبقه ی 14 که سوئیتمون اونجا بود بردن. سوئیت یه هال خیلیییی بزرگ داشت. یه اتاق مستر خیلی بزرگم داشت که پسرا مدام رو تخت بالا پایین می پریدن در حالی که من داشتم حموم دستشوییشو چک می کردم. یه اتاق بزرگ دیگه هم داشت که واسه آرمانو آراد بود. ویوی تراسو که دیگه نگم براتون. می تونستیم دریا و برج العربو ببینیم. به پایین هم نگاه می کردیم، یه مخزن بزرگ ماهی بود که حتی میشد کوسه هارو دید.

روز پنجم: آکواریوم اتاق های گم شده هتل آتلانتیس

بعد از دیدن سوئیتمون، رفتیم پایین. هتل آتلانتیس چندتا استخر، ساحل، باغ و آکواریوم اتاق های گم شده داره. این آکواریم 10 تا اتاق بزرگ داره که می تونین آکواریمای مختلف و حیواناتیو ببینین که اصن فک نمی کردین وجود داره.

آکواریم خیلی فضای آرمش بخشو زیبایی بود و بهترین آکواریومی بود که من تا حالا دیده بودم. یه کاره جالبی که کرده بودن این بود که کلی کوسن رو به روی شیشه های آکواریوم گذاشته بودن که می تونستیم بشینیمو 65000 حیوون آبی رو ببینیم. این تجربه ی خیلی خوبی بود چون منو همسرم همونقدر که آرمانو آراد جذب این آکواریوم شده بودن ما هم لذت بردیم.

نکته: تو هتل آتلانتیس صبح ها برنامه ی یوگا هم دارن اما متاسفانه من دیر متوجه شدم و خیلی ناراحت شدم که نتونستم یه بار اینو تجربه کنم.

بعد از آکواریوم رفتیم اتاق بازی بچه ها و بعدشم ناهار در The Shore که یه رستوران لوکس ساحلیه که غذای مکزیکی داره. بعد از ناهار با بچه ها یکی خوابیدیمو بقیه ی روزم تو ساحلو استخر هتل گذروندیم.

روز ششم: آکواونچر

آکواونچر پارک آبی شماره یکه خاورمیانه و اروپاست و خیلییییی هم بزرگه. آکواونچر جزئی از هتل آتلانتیس حساب میشه و همسرم یکی از بزرگ ترین سرسره هارو انتخاب کرده بودو سرگرم اون بود منم با بچه ها قسمت استخر کودکان بودیم. یه قسمت مخصوص بچه های بزرگ تر مثل آرمان بود و یه قسمتم مخصوص بچه های خیلی کوچیک مثل آراد بود. سرسره های کوچیک واقعا پسرامونو به وجد آورده بود. 3 ساعت تمام پسرا سرسره بازی کردنو من پایین سرسره ها مراقب بودم که نیفتن (زندگی مادرا حتی تو سفرم همین مدلیه) اگه می خواین خونوادگی به دبی سفر کنین 100% بهتون پیشنهاد می کنم برین پارک آکواونچر. حتی اگه هیچ جای دیگه هم نرین، این پارک آبیو حتما امتحان کنین.

دوباره ظهرو برگشتیم به سوئیتمون تا یکم بخوابیم و بهد از ظهرو هم تو استخرو ساحلو و زمین بازی دزدان دریایی گذروندیم. غروب 2 تا پرستار بچه از هتل گرفتیم تا مراقب آرمانو آراد باشن تا شب رو به همراه همسرم بتونیم بریم شام بیرون. بهترین رستوران چینی تو دبی، یوان هست که داخل محوطه ی هتل آتلانتیس قرار داره.

من واقعا نگران بودم که بچه هارو بزارم پیش پرستار بچه اما وقتی 2 تا پرستار دوست داشتنیو دیدم خیالم راحت شد. با کلی وسیله ی بازی تو دستاشون اومدن داخلو بعد از اون فک نکنم حتی پسرا رفتنمونو متوجه شده باشن. پرستارای بچه شام بچه هارو دادنو حدود 1 ساعت باهاشون بازی کردن تا خوابشون برد.

غذای رستوران یوان فوق العاده بود. اولش نوشیدنی خوردیم و بعدشم دامپلینگ معروف چینی هارو. به غیر از دامپلینگ 2 تا غذا ( وایگو گوشت و اردک) گرفتیمو با هم تقسیم کردیم چون می خواستیم از هر 2 تا بخوریم. بعد از شام سنگینمون هم تو محوطه ی خیلی خوشگل هتل قدم زدیم که تو شب خوشگل ترم هست.

روز هفتم: برج خلیفه، شهربازی کیدزانیا، اتوبوس دبی و باغ گل جادویی دبی

وقتی داخل برج خلیفه رفتیم واسه یه مدت من واقعا هنگ کرده بودم. این برج بی نظیره و بلندترین برج جهانم هست. ما رفتیم طبقه ی 148 و تجربه ی خیلی جذابو عجیبی بود که می تونستیم کل دبی رو ببینیم. پسرا هم به اندازه ی منو همسرم هیجان زده شده بودن.

بعد از برج خلیفه، به شهربازی کیدزانیا رفتیم که نزدیک بود. کیدزانیا مثل یه شهر کوچیکه که همش توسط بچه ها اداره میشه و اگه با بچتون سفر می کنین حتما به اینجا بیاین. درواقع یه شهر کوچیک روبسته است که کلی مغازه و بیمارستانو آتش نشانیو دندون پزشکیو غیره داره. اونجا پول مخصوص کیدزانیا هست که بچه ها با کار کردن بدست میارن. بعد با پولشون می تونن رانندگی کنن یا بازی های دیگه بکنن. خیلی جای خوبی واسه بچه هاست اما واسه آراد خیلی مناسب نبود و اذیت میشد که نمی تونست کارارو درست انجام بده.

ناهارمونو تو مرکز خرید دبی مال خوردیم که بزرگ ترین مرکز خرید دنیاست. کلا بیشتر بزرگ ترینا تو دبی هستن انگار. بعد از ناهار هم به تور گشت اتوبوس دبی ملحق شدیم. تجربه ی خوبیه اما پیشنهاد می کنم از ساعت 5 بعد از ظهربه بعد این تورو برین که هوا یکم خنک تره. ما قسمت بالای اتوبوس که بدون سقفه نشسته بودیمو زیر آفتاب واقعا ذوب شدیم.

آخرین توفق ما واسه امروز باغ گل جادویی دبی بود. با یه تاکسی بهش رسیدیم. یه باغ بزرگ با کلی گل های فوق العاده و غیر عادی بود. متاسفانه ما زیاد نتونستیم باغو خوب بگردیمو همه جاشو ببینیم چون پسرا هم گرمشون بود هم خسته شده بودن. واسه همین برگشتیم هتل تا استراحت کنیم.

غروب اومدیم تو محوطه ی هتل قدم بزنیم که دیدیم یه صفحه ی بزرگ نمایش گذاشتن تو ساحلو دورشم پر از کوسنه (کیسه های ساحلی). یکم پرس و جو کردیم دیدیم انیمیشن می خوان پخش کنن. واسه همین رو این کوسنا نشستیمو پاپکورن سفارش دادیم. زیر پتوهایی که واسمون گذاشته بودن هم رفتیمو انیمیشن موانا دیدیم.

واقعا حس عجیبو فوق العاده ای بود که همه زیر درختای نخل دراز کشیده بودیم صدای موجا می اومد پشتمون چشم انداز هتل بودو نورهاش که برق می زدن. واقعا اولین باری بود که 4 تایی یه فیلمو تا آخر دیدیم. انیمیشن موانارو اگه دیده باشین میدونین که کلی آهنگ داره و هر وقت آهنگ شروع میشد، آراد رو کوسنا می پریدو می رقصید بعد که آهنگ تموم میشد دوباره برمیگشت زیر پتو. واقعا این یه دلیل دیگست که چرا دبی مناسب سفرای خونوادگیه. اونا به همه چیز واقعا فک کردن تا همه ی اعضای خونواده لذت ببرن. بچه ها اینجا مزاحم سفر یا دستو پاگیر نیستن. واقعا اینجا بچه ها یه دلیل واسه سفرن.

روز هشتم: روز برگشت

واقعا با ناراحتی وسایلامونو بستیم تا راهی خونه بشیم. معمولا هربار که سفر میرفتیم، بعد از یه هفته من منتظر بودم زودتر برگردم خونه اما این دفعه واقعا دلم می خواست یه هفته ی دیگه هم می موندم. برگشتمون با هواپیما واقعا راحت بود اما مثل دفعه ی اول هیجان دیگه نداشتیم.

حرف آخر

دلم می خواد به همه ی خونواده ها بگم که حتی 1 بارم شده برن دبی. هتل ها و کلا مکانای تفریحیش عالین. واسه هر کسی یه چیز جالبو خوبی هست.

واقعا ازین که تو 2 تا هتل مختلف موندم راضیم و اینجوری خیلی سفرمون هیجان انگیزتر شد.

جدیدترین نظرها

{{comment.user.name}} {{comment.user.name}}

{{ comment.user.name }} {{ comment.date }}

{{ comment.dislike }}
{{ comment.text }}
پاسخ
avatar

شاقاج محمد زاده 5 دقیقه پیش

کلیه مدارک لازم جهت اخذ روادید باید به صورت کاغذی آماده شده و توسط فرد متقاضی به متصدی باجه در هنگام ارائه درخواست، تحویل شوند. لذا هیچ یک از مدارکی که در هنگام ارسال درخواست تعیین وقت، بصورت الکترونیکی و در ضمیمه ایمیل به کنسولگری ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. از این روی بنابر دلایل فنی از متقاضیان روادید توریستی باید فقط درخواست تعیین